
Στο κείμενο αυτό θα παρουσιάσουμε και παράλληλα θα εξετάσουμε το ζήτημα του χειρισμού του θέματος της πίστης από ανθρώπους της ελληνικής τηλεόρασης αλλά και της ελληνικής Βουλής.
Στην τηλεόραση τα τελευταία χρόνια (πρόσφατο παρελθόν) έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο του ‘’ πουλάω την πίστη μου και προσποιούμαι την θεούσα’’ για να προσελκύσω το κοινό των ευσεβών χρστιανών στη ζώνη μου με πρόσχημα τις Αλήθειες ζωής που βομβαρδίζουν κάθε μεσημέρι τους τηλεοπτικούς μας δέκτες.
Αυτή την τακτική ακολουθεί γνωστή παρουσιάστρια της μεσημεριανής ζώνης η οποία για να αυξήσει το φιλόθεο και φιλακόλουθο κοινό της χρησιμοποιεί ένα από τα πιο γνωστά μοναστήρια της Εύβοιας του ΑΓΙΟΥ ΔΑΒΙΔ και του ΑΓΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ του Νέου, πλευρίζοντας μάλιστα με περίσσιο θράσος αλλά πάντα με το κάλυμμα της θεοσεβούμενης πιστής το πρώην διευθυντικό στέλεχος Τραπέζης και νυν ηγούμενο της μονής Γεώργιο Εμμανουηλίδη και τους υπόλοιπους πατέρες του ησυχαστηρίου.
Το ερώτημα που μπορεί να προκύψει είναι: Πού βρίσκεται σε όλα αυτά η ουσια του προβληματισμού που προσπαθούμε να εκθέσουμε;;
Ας πιάσουμε το νήμα από εκεί που το αφήσαμε.
Η τακτική αυτή του τηλεοπτικού εξευτελισμού των ΘΕΙΩΝ φαίνεται πως βαίνει καλώς και για μερίδα των Εκλησιαστικών κύκλων καθώς αρθρογράφος ακροδεξιάς φυλλάδας που προτάσσει θέματα εθνοπατριοθρησκευτικού ενδιαφέροντος την παρουσιάζει ως την ευσεβή πιστή και ως το άτομο που αγαπά την Eκλησία . Είναι όμως έτσι;;; Φυσικά όχι αφού ακόμα και οι υποτιθέμενες εμπειρίες θρησκευτικού τύπου που έχει ζήσει στο μοναστήρι και η ξαφνική αγάπη της για τα θεία με έκαναν να αναρωτηθώ: γιατί ένα μοναστήρι σαν αυτό του Αγίου Ιακώβου να εμπιστεύεται την εκπομπή ενός ατόμου που ούτε καν δεν γνωρίζει έστω και τα βασικά για θέματα πίστης;;;
Ο τρόπος με τον οποίο η εκπομπή και η οικοδέσποινα αυτής εντελώς ξαφνικά και από το πουθενα έχει ξεκινήσει ‘αλισβερίσια’ πίστης είναι ολοφάνερα λάθος και ύπουλος γιατί ξαφνικά ισχυρίζεται ότι η ψυχή της γαληνεύει όταν ακούει τις υμνωδίες από τους πατέρες της μονής. Βέβαια εδώ υπάρχει μια μικρή αλλά ουσιώδης ένσταση.
Ποια είναι αυτή ;
Δε γαληνεύει η ψυχή σου αλλά η τηλεθέασή σου. Γιατί αν γαλήνευε επι της ουσίας η ψυχή σου θα διόρθωνες και τον χαρακτήρα που έχεις. Και εσυ δυστυχώς το «επί της ουσίας» δεν το έχεις .
Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΥ
Ας περάσουμε στο δεύτερο σκέλος της προβληματικής αυτού του κειμένου.
Αυτό αφορά την περίπτωση γνωστού αρχηγού ακροδεξιού κόμματος ο οποίος στις εκπομπές του παρουσιάζει τις κεραλοιφές απ’ το Περιβόλι της Μεγαλόχαρης οι οποίες –κοπτόταν- ότι σαν σκευάσματα θεραπεύουν από απλά κρυολογήματα μέχρι φλεβίτιδες και κιρσούς .
Θα μου πείτε πού είναι το μεμπτό και πού άραγε να κρύβεται το χριστεμπόριο σε αυτή την περίπτωση .
Πριν από χρόνια μέσω των τηλεοπτικών μας δεκτών ο πωλητής και νυν βουλευτής του κοινοβουλίου είχε παρουσιάσει πακέτο με βιβλίο με τις ψευδεπίγραφες επιστολές του Ιησού. Μάλιστα προσπαθούσε να πείσει το κοινό του να τρέξει να αγοράσει το “ιερό book” προκειμένου να διαβασει την παρακαταθήκη που άφησε μέσα από τις ψευδοεπιστολές ο Σωτήρ του κόσμου και αρχηγός της ζωής ημών .
Οι τηλεαγοραστές-χαϊβάνια του πακέτου το περίμεναν ως «μάνα» εξ ουρανού για να διαβάσουν τις «θείες» επιστολές με τη δήθεν υπογραφή του ΣΩΤΗΡΑ και να προσπαθούν να ανακαλύψουν τα κρυφά μηνύματα μέσα από τις fake επιστολές της ΑΜΠΕΛΟΥ.
Ο βουλευτής- πωλητής πλάσαρε με «θρησκευτικό» ζήλο και με ζέση πιστού λέγοντας ότι οι επιστολες αυτές είναι official(επίσημες). Ο κοσμάκης πείσθηκε για την δήθεν εγγυρότητα του πακέτου προσφέροντας του τρελές πωλήσεις.
Όταν αποκαλύφθηκε η απάτη –γιατί περι απάτης επρόκειτο- ο βουλευτής έκανε τον ανήξερο ότι πουλούσε τόσο καιρό ένα πακέτο που στην ουσία ήταν ένα πακέτο απάτης . Το θέμα είναι αν όντως ήξερε ή όχι ότι το πακέτο ήταν fake. Γιατί αν το ήξερε, τότε είναι που ανακύπτει το θέμα του Χριστεμπόριου έστω και μέσα από ένα ψεύτικο πακέτο πίστης.
Ένα ακόμη θέμα ανακύπτει από την υπόθεση Βελόπουλου. Γιατί οι Έλληνες δε διαβαζουν το γνήσιο βιβλίο που κοινωνεί στον αναγνώστη του τον πραγματικό θείο λόγο . Και μετά απ’ όλα αυτά αναρωτιούνται οι ρασοφόροι γιατί ο κόσμος δεν καταπιάνεται με Θεόσταλτα κείμενα και έχει τη Διαθήκη για μόστρα ;;;.
Φίλτατε Κυριάκο τελικά ο χειρισμός σου ήταν εντελώς λάθος διότι με το να λές ότι οι Γεροντάδες εκείνη την εποχή σου έδιναν συγχαρητήρια είναι σα να πατάς τον όρκο σου στον τριαδικό Θεό.
Tέλικά Κυριάκο διερωτώμαι -και για σένα και για το ΣΤΑΡ- αν ο κύριος ζούσε σήμερα τι θα συνέβαινε;;;
Ίσως η ρομφαία του Θεού θα σας έστελνε εκεί- και δικαίως- που σας πρέπει . Πού;;; Μα στα καζάνια της Κόλασης.
Τα συμπερασματα δικα σας !!!,
